mood aku sekarang --> confuse + sedey

tadi aku usha2 gambar kawin one of my friend serta video yang macam nak buat aku teringin nak kawin, SOWETTTTT sgt, to Seyha, kite doakan awak berbahagia disamping suami yang macho haha :)...btw ramai betul orang nak kawin, especially seniors, best tue dah grad dah jadi doktor kan kan ape lagi kawin lerss...dan juga to zaizul and 3 others in our batch..aku pikir2 best ker kan kawin ni tapi maybe dah jodoh kot..mak aku cakap 1st 5 years of marriage is the crucial time, yer ar bayangkan slame ni duk solo jer tetibe nak kene hidup ngn org lain kan, nak kene share sume benda, nak kene bincang lah, nak kene hadap hari2 for the rest of your life, imagine that!!! time dah kawin ni lah sume berubah bak kate Prof H, masa bercinta tue macam kewarasan tue kurang skit (sbb tue snggup gadaikan segala2nyer) tapi bile dah kawin sume jadi fact and start lah tak puas hati itu ini (but there's a way laaa to overcome and saling berbincang kan kan)..eh aku bukan tak sokong perkahwinan tau, aku cam cakap ape yg org dah kawin gitau aku tau..time kawin lah macam time penyesuaian dan perkenalan yang lagi mendalam...susah gak ar kalau nak faham antara satu same lain, sbb ALLAH cipta perempuan dan lelaki ni lain2, so daripada nak faham isi hati masing2 baik macam hormati jer dari ckp tak faham lah ape lah kan...n aku rase dah tibe masenyer untuk doa dapat jodoh yg baik, beriman ect ect (dulu time sek agama, ustaz ckp doa tue biar specific, jgn doa nak yg beriman jer, nanti tak hensem susah pulak kan nak hadap hehe aku pikir aper lah ustaz nie, at least sedap laa mata memandang kan..)

tapi aku pikir kan orang macam aku ni bleh ker kawin, buatnyer aku buat kepala batu and angin aku abis laaa, TSUNAMI karang...pastu haritue mak aku ckp aku ni pikir complicated sgt mcm paranoid laa gitu kan, pastu ader plak ckp aku kepala batu...aku tak tau nak nak cakap ape...sedehhhh kotttt tapi chillleexxx laaa brother sume boleh diselesaikan, insyaallah kan kan..


p/s : ape kah aku merepek nie, ntah pape ar!!! okay abis..

2 comments:

betul2...hidup tak semestinye suweeet jek kan..tgk org kawen mmg suweet n rase excited jgk nak kawen..hihihi.....tp perjalanan idup selepas bekahwin tu kite tak tau kan...smoge kite tak silap pilih org n org tu mampu bg kebahagiaan yg suweeet utk kite..kan kan..hihihi..ecceecehh.. :P *senyom2 gatal..

haha nak kawin lah tue...:P

yana kawin cepat, nak tengok bakal suami awak cepat, pastu kan kalau kite ader anak2 kite jodohkan then kte jadi besan nak tak muahaha