Hari ni asyik keluar masuk jer....bgn pagi pun lambat dlm kul 11 lebih camtu, then teringat nak kene amik aiman n bekla blk sek, so cam agak rush terus drive gi sekolah. Sampai2 sekolah, aiman dah tunggu nasib baik die tak bising. then kene tunggu bekla plak so lepak2 dulu kat sek aiman. After bekla dah kuar sekolah, lepak lagi sebab...



Umi : aliah nanti kalau nak keluar sekolah, tunggu dulu kete byk so susah skit nak kuar nanti.
mie : alrite




tapi....




bekla : ape lagi kak, jalan laa.
mie : nanti laa tak nampak ker kete bersusun kat luar tu.
bekla : ala jln jer laa, takkan takut plak
mie : ini bukan masalah takut atau tak laa(aish bising laa budak2 nie)
aiman : cepat laa kak
bekla : org nak gi sembahyang jumaat nie
mie : hai, lagi satu jam
bekla : ye laa nak mandi
mie : 5 minit je mandi
bekla : makan
mie : 5 minit je mkn
bekla : main computer
mie : jgn nak ngade2 laa(byk plak hal die)
bekla n aiman : cepat aaa
mie : ye la ye la sabo laa.


then ape lgi trus laa jln nak kuar, tapi sampai kat simpang pintu gate tu, PERGHh panjang gler kete, kete blakang plak dah hon hon(ape ni, show some respect la people, mentang2 laa diorng dah pro bwk kete nak berlagak plak). cam nak nangis pun ader gak sbenarnyer, dgn aiman yg tak reti duduk diam lg, seb baik bekla ader, die bg kate2 semangat gak laa(ni blum bwk f1 lg ni). then after some time, ader laa makcik srg nie cam agak memahami tgk muke seposen gua n baik bagi gua jalan(TQ makcik)..



Ha nak tau tak cter yg memalukan bagi 4 me td time nak bli sate, segan seh..tapi cter ni klakar, camni cter die..td time nak bli sate ngn bekla, gi la satu tpt mkcik ni..


Bekla : cik, sate 50 campur

makcik sate : okeh ayam n daging ea?

bekla : yup

makcik sate : nak nasi tak?

bekla :(pdg gua) kak, nak nasik tak?

mie : (dgn confidentnyer) erm nasik ape ader?

bekla : nasi pataya.

mie : owh(still blur)

makcik sate : nasi empet laa dik, mane ader mkn sate ngn nasi putih

mie : eh mkcik tnyer nasi empet ker?

bekla : ape laa kakak nie, bekla ckp pasal nasi pataya tu pun kakak tak paham lg ker

mie : mane laa kakak tau(rolling eyes).terus gelak gler2.

makcik sate : senyum jer


bengap tul rase, lambat plak pick up tu. yg bekla ni pun satu ader ke die kenekan gua, hampeh tol. lagipun mane laa gua biase bli sate n then makcik tu pun satu(seb baik satu), tnyer laa full sentence, tnyer nasi jer plak..lgpun dulu mane ader org jual nasi empet, die kasi free jerk, tpi skng dah jual plak, ntah pape aa.




~sate+bwg+timun+ketupat=lawak~

then time nga tunggu sate tu, gua tgk mamat sorng nie, cam familiar jer muke die tapi di mane yek.. gua tgk die, then die pun tgk gua, rupe2nye senior aaa time sekolah dulu..hurm in my memory kalau tak silap senior nie kelas kj and pakai baju kj 2 n bwk pembaris yg besar2 tu(utk lukisan kejuteraan)..eh tapi die ingat gua ker ha??so gua pun mengimbau kenangan sekolah dulu(best laa time sekolah, tak tensyen sgt2 cam skng). Korng(ex-smktun) jom wat reunion....

0 comments: