~hehe red devil : mie,era,shashu n bhav(kete senior mane laa ni ktrg tumpang)~

Lawa tak baju merah ngn sluar putih or cream yg mie pakai?? lawa kan..tapi cube bygkan biler colour red plus white equals to wat?? well let me do the equations for u guys, "red+white=white with pink patches" got it??? still tak paham?? aish slow nyer..hehe ok let me begin the story from the beginning(amaran : cerita ni 18sedih hehe, sediakan tissue)....

ok di suatu pagi yg hening, gua gi aa basuh baju kat mesin cuci, masukkan laa baju merah 2 n sluar cream 2 skali..so tetibe selepas half n hour.."ARGHHHHHH"...rupe2nye baju turun colour daa, abis abis my everything(ceh takde laa sume kene)..yg paling teruk adelah sluar cream 2, die jd pinkishhhhhh(sedey2),dah la baru beli n beberape kali jer pakai. Tapi takpe2 gua terus jer amik clorox yg ader dlm bilik air dan rendam selama 2 hari 2 malam..dan keputusannye "DOWN"..rupe2nye clorox tu dah expired, aduh takpe2 gua ingt nak transfer die ke jb nanti suruh my mom or bibik wat sumthing..

Sampai di jb, bibik pun letak laa clorox..tetibe pagi ni :

bibik : aliah, mari ke dapur ikut bibik sbentar(ikut slang indon ya)
Aliah : nape bik(mcm dah tau jer ape yg nak ditunjuk oleh bibik)
bibik : sluar 2 udah sobek
Aliah : koyak ker?
Bibik : bukan, sluarnya nipis lagik apa sih
Aliah : ape laa bibik ni ckp laa bahasa yg org paham
Bibik : kalau umi udah paham, aliah tak paham
(berlaku kesukaran utk slg memahami antara kami)
Aliah : (last2 gua tgk mmg betul la sluar tu dah koyak). Betulla saya ckp bik, ape plak saye tak paham
Bibik : sorry bangat(tensyen gler)
Aliah : leks la bik, nanti saye bleh bli baru, dun worry be happy
Bibik : bukan begitu, sayang.
Aliah : bertenang bik, dah takde rezki nak wat camner. gua pun cepat2 cabut ke depan sblm lg confiuse..

ha camtu laa cerite nyer, so at last my mom pun ckp beli jer laaa baru....so conclusion is red is really evil~red devil~red baju~evil baju....................the end

0 comments: